Apple stopt met iAd advertenties in apps voor kinderen

Het bedrijf Apple zei onlangs dat het stopt met iAd advertenties in apps voor kinderen. Dit is opgemerkt door de ontwikkelaar van een applicatie voor Pokémon gegevens. Het was hem namelijk opgevallen dat er geen advertenties meer verschenen in zijn “encyclopedie”. Apple gaf aan dat haar adverteerders bij voorkeur geen reclame op kinderen wilden richten.

Eerder heeft Apple al kritiek gekregen op het beleid wat betreft het adverteren. Adverteerders werden namelijk afgeschrikt door haar strengen eisen en controle. Daarom besloot Apple de “entreekosten” voor de toegang tot het advertentieplatform te verlagen van 1 miljoen naar 500000 dollar.

Omdat de inkomsten van de ontwikkelaar van het Pokémon-gegevens naslagwerk vooral met iAds werden behaald, is hij niet zo blij met de verandering. Apple heeft het nieuwe beleid zelfs niet aangekondigd en ook op de iAd ontwikkelaarspagina was niets te vinden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.